Förskolan...

Idag jobbade jag på Bastasjö Förskola som vikarie. Det var roligt tyckte jag, alla barnen är så söta. Men dagen har inte varit mega snäll mot mig. 

Det började med att jag ställt klockan fel. Istället för att klockan var 6.30 när den pep var den 7.30, men jag vaknade av att mamma ringer fem i sju och ska hämta mig för att köra mig till jobbet. Jag flyger upp, svär en stund och kastar på mig lite kläder medan Didde gör frukost till mig (så snällt…). Sedan är jag iväg. Lämnar av mamma vid Montessori och sticker vidare till Bastasjö, och tack vare min försovning är jag nu fem minuter försenad. Jag sliter åt mig min stora vinterjacka och täckbrallor, för vi ska tydligen vara ute idag, och så skyndar jag vidare. Till råga på allt hittar jag inte så bra, men jag följer min instinkt och springer in på gården och så in i ett hörn där jag ser en dörr.

Nehe… ingen ingång här inte…

Så ser jag en pappa komma gående. Lalala, jag är inte vilse, jag bara… hm håller på med min telefon och tappar mina byxor, inneskor och jacka. Hm…

Pappan tittar lite förstående på mig och skrattar säkert inom sig. Han går runt hörnet där jag står och försvinner.

Ah ha! Dörren! Så pinsam är ju inte situationen, jag skulle ju precis kolla runt hörnet…

Jag kommer in, klarar av min dag utan missöden och kommer hem. Jag äter mat (som Didde lagat) och så går jag och lägger mig och sover. Det är så skönt.

 

Jag tror jag ska sova lite till… 


Kommentarer
Postat av: Amir Akrouti

sv: HAHA vad pinsamt för dom att höra sen.

2008-09-17 @ 19:52:55
URL: http://gaybloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0