Tiden har stannat i Loppetorp...

Trots att vi lever i 2000 talet kan man ibland åka med en liten tidsmaskin till en by hämtad från medeltiden. Detta kan ske i Loppetorp, utanför Alnaryd där Pegas har sitt Lajvområde.

Enligt Wiki-Piki är Lajv;

"Levande rollspel eller lajv (från engelska live, live role-playing, även LARP av Live Action Role-Playing) är en teaterliknande hobbyverksamhet som har uppstått ur rollspelshobbyn men som numera är en fristående hobby.

I levande rollspel försöker varje deltagare åskådliggöra en påhittad person, kallad rollperson, roll eller karaktär, i tal och uppförande. Levande rollspel skiljer sig från vanligt rollspel (bordsrollspel) genom att man använder rekvisita och fysiskt agerar vad rollpersonen gör, och från exempelvis improvisationsteater genom att agerandet normalt sker utan publik."

Detta underbara sätt att få utlopp för sin kreativitet håller min kära älskling på med... Löjligt säger vissa. Jag tror att alla tjejer innerst inne vill bli räddade av en kille i rustning (vilket, tack vare vidars intressen, händer mig lite då och då...) Men i vilket fall, jag har ju ett litet historie intresse som här och nu kan komma ut. Så jag är just nu i full gång och försöker få ihop en klänning, en mantel och massa andra saker. Detta ska bli ur roligt tycker jag... Kom igen, följ med jag måste ha en kammarjungfru med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0