Stadenmys med Josefine

Igår lördags var jag och min vän Josefine på stan. Det var jätteroligt, men hon är nog en liten shoppingjavul som drar ner mig i shoppinghelvetet (precis som alla andra shoppaholics)! Josse hade bestämt sig att hon hade en lön som hon ville bli av med, och behövde en shoppingassistent. Shoppingassitenter finner man i olika sorters shoppare. Låt mig förklara.

I grunden finns det två och en halv stycken sorters shoppare  och det är den manliga shopparen, Den kvinnliga shopparen och den humöriga shopparen. Den manliga shopparen går in i affären, tar sina strumpor och betalar; allt på under fem minuter. Den kvinnliga shopparen tar sina strumpor, plus tre klänningar, två par byxor, två skärp (olika färger till olika kläder), fyra toppar och tre koftor. Allt ska provas, tänkas igenom och antingen kasseras eller gå till kassan med. Sedan finns det den som är lite humörig, med rätt känsla kan de vara den manliga och nästa gång är de den kvinnliga.

Josefin är den typiska kvinnliga shopparen, allt ska tänkas igenom; Ser jag tjock ut i den här? Får jag stor rumpa i den här? och så vidare... Och det behöver mig hon mig till. Ja Josefine, du ser tjock ut i den. Ja, du får ganska stor rumpa i den klänningen, men storrutigt brukar göra att det ser så ut...


Det resulterade i att Josse köpte massor av kläder, och jag köpte en blå kofta och en vit kofta, och ett par röda strumpbyxor (som Josse totalt tvingade mig till... )


Så gick vi vidare till H&M för jag skulle ha lite linnen, och jag hittade ett svart, ett grönt (?) och ett rött. När jag tog det röda fick Josse damp och sa att det kunde jag inte köpa för det var ingen fin färg?

Jävla klädNazist, det är ju samma färg som strumpbyxorna som var så snygga!?  

Då fick Josse kapitulera som Napoleon på Waterloo (hahaha) och jag köpte det med. Då köpte jag också en röd liten kofta, och därmed var mina köp slut. Josse han med att köpa ett par skor också...


Tack Josefine för en rolig dag... :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0