sjuklingar och spöken...

Vidar blev sjuk igår. De suger, för han är så otäck när han är sjuk. Min älskling tillhör den skara som aldrig gnäller (tillskillnad från… mig…) och när han typ fryser i bilen när jag har på högsta värme och sätesvärme så blir jag orolig. Sedan stupade han i säng, kokhet och trött. Vi somnade ganska tidigt, för jag skulle upp och jobba. Halva natten satt jag vaken för att jag var orolig för Vidars skull, men jag hade sällskap av boken Fallet Avslutat av Michael Connelly. Jag älskar hans böcker om inspektör Bosch, men de hade inte behövt vara så förbannat läskiga. Jag blir alltid helt övertygad om att det står något utanför vår dörr, och jag lyssnar verkligen efter ljud. Det blir ju verkligen inte bättre av att Vidar har feberdrömmar och yrar bredvid mig. Helt plötsligt ber han att jag ska säja till Ölänningarna att de ska gå, för han vill inte ha så många i hans hus… (?) Hjälp liksom? Som tur var så erbjöd sig ett av barnen på jobbet att han kunde sova hos mig så jag slapp vara rädd… Jag var tvungen att tacka nej till det erbjudandet, det var det bästa faktiskt…

I vilket fall så sov jag inte mycket på natten, både orolig och rädd. Jag åkte tidigt till jobbet med mamma och jobbade med sexåringarna, de är så söta! En av dem ska ha stor eloge! I går hade tre pojkar gjort en dum sak, och lärarna hade pratat med pojkarna och sagt att det var fel, och en av dem hade gått hem och haft ont i magen. Idag på samling hade han ritat en teckning, och förklarade för alla andra som inte visste vad han gjort och han förklarade att det var fel. Så modigt att klara av det! Eloge till honom!

En annan flicka hittade en guldtia i gruset, och den kom hon till mig med. Jag föreslog att hon skulle köpa godis på lördag (jag är ingen super lärare), men hon sa att hon ville att jag skulle ta den och ge dem till ”Barnen med Cancer”. Så gulligt, barnen hade ju sprungit Skoljoggen till BarnCancerfondens ära. De är så fina, de små barnen…

Nu ser jag på Simpsons The Movie, och jag ska snart lägga mig. Pallar bara inte riktigt att lägga mig, känner mig lika rädd ikväll som i går kväll och Vidar är nästan lika sjuk…

 

Snart ska jag sova, och sova länge i morgon. Staden någon?

 

Btw, jag älskar verkligen Simpson...

 

Jag älskar verkligen Simpson.. Speciellt detta citat;

Mayor Quimby; To make sure this wall its completely idiot-proof… Cletus!

Cletus: Yes’um?

Mayor Quimby; Try to dump something in the lake.  

Cletus: Okay

Tries to go to the lake to dump a possum but keeps hitting the wall.

Cletus: I can’t. I – I simply can’t…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0