SAMBO!

Igår blev jag sambo, och lite får man tacka min pappa. Det hela är egentligen en mycket tragisk historia, dvs mina föräldrar skiljde sig och min pappa skaffade sig en lägenhet. Sedan fick vi reda på att han till råga på allt varit otrogen och hade en ny kvinna. Denna nya kvinna och min far bor därför nu i Köpenhamn, och han har en ensam liten lägenhet kvar i här i Karlskrona. 

 

Först tänkte Jonte (min eminente tvillingbror) och jag att vi skulle ha lägenheten som Party Palace (you got it), men sen kom jag och min pojkvän på en helt annan idé. Vi är ju grymt förälskade i varandra och vill jätte gärna bo ihop eftersom vi vill vara med varandra hela tiden. Dock, känns det ganska meningslöst att köpa en lägenhet, vem vet vad vi vill göra om typ ett halvår? Ett år? 

 

Så kom pappa på den fina idén att vi kunde bo i hans lägenhet tills uppsägningstiden tar slut. Det är ca två månader kvar på den tiden, så jag och Vidar kommer njuta av att bo här tillsammans, ensamma utan syskon (och FÖRÄLDRAR!) 

 

Så igår lagade vi vår första måltid i köket, Spagetthi Carbonara, typ världens godaste spagetthi rätt! Den har dessutom blivit vår signaturrätt eftersom vi lagar den mest hela tiden... Det var jätte mysigt! Sen såg vi på Indiana Jones and the Temple of Doom. Den är liksom inte lika bra som den första Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark. Det är något visst med alla ormarna där i Arkenrummet… Hu, den gav mig mardrömmar när jag hyrde den med min mamma för ett par dagar sen…

 

Under filmens gång fick jag förklara varför Harrison Ford är så übersnygg som han är. Det är ungefär som att förklara varför himlen är blå; det bara är så! Harrison Ford bara är snygg. No Question about it!

 

Jao jao, nu ska jag fortsätta städa lite. Fick just ett samtal från Snuttegull som sa att han var på väg hem nu… måste hinna städa lite till och nu har jag bara tio minuter på mig! HJÄLP!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0