Shopoholic (and a cokeoholic...)

Jag och Josse vaknade ju runt 9 men snoozade till 9.30 och det var sjukt skönt! Sedan gick vi upp, och enligt min telefon skulle Carro vara vid Kronan vid 5 över 10. Josse och jag åt frukost och sedan gick vi på stan vid halv 11, men då hittade vi ingen Carro. Hon var putsväck och tydligen hade hon försovit sig! Josse och jag gick till den nya skobutiken i backen (gud vet vad den heter..) och där hade Josse spanat in en väska från Puccini. Super fin, jag blev bara lätt avundsjuk kan man säga. Sen slängde hon till en Fiorelli väska för att hon tröttnat på den hon hon haft nu i typ 400 år... 

Sedan skulle Josse köpa ett par svarta pumps, och då gick vi till Skopunkten i Kronan, och jag som lovat att jag inte skulle köpa ngt hittade såklart ett par svarta pumps, så sjukt snygga. Drygt åtta cm klack, helt perfekt för mig som är så nära en pygme som man kan bli. (Det var ju rätt jobbigt att gå bredvid Anna (185cm) eftersom jag är kort (162cm). Lite Helan och Halvan typ...) Därför gillar jag klackar, men dessa klackar var lite för stora... :( Jag är en 37,5a vilket betyder att en 37 är lite liten och en 38 är lite stor... (väldigt logiskt), och dessa som var 38:or. 

Eftersom de var på rea fanns det bara en strl 40 också, vilket gjorde mig ledsen. Jag och Josse kom då fram till att vi borde uppfinna ett inlägg i skorna som man kan köpa förstora rea skor och ändå ha dem! Jag går fram till expediten för att lämna tillbaka skorna, och hon frågar hur de känns. Jag tvingas erkänna att helt perfekta är de inte, och tror ni inte att hon har en lösning? I med en liten sula och huxflux är de sjukt bra i storleken! Köp köp köp! De var på rea, 50% så helt farligt pris var det inte. Jag överlever, och skor är faktiskt ett nödvändigt ont... 

Mina nya skor och livräddarna

Sedan kom Carro och vi gick till 1344 och åt mat. Det var trevligt och så tjattrade vi lite om alla olika saker, mest om kunder, vårdtagare och anhöriga som bråkat med oss i sommar... Till maten drack jag en cocacola och det är nu jag vill diskutera ett viktigt missbruk som jag har. 

Jag är en cokeoholic. Jag har förstått att första steget i rehabiliteringen är att erkänna och det gör jag nu. Det var i förra månaden som jag fick ett namn på mitt beroende, nämligen cokeoholic och det var bra. Det har gått så långt att jag föredrar cokacola före godis och chips (Vilket är egentligen bäst i det läget?) Jag tror att det som gör att jag föredrar cola är att jag är beroende av koffeinet. Jag dricker inte kaffe (tandlossningsmedel), så det borde vara det. Min kusse är också en cokeoholic, och han säger att han får ont i huvudet om han inte dricker cola om dagen... Så illa är det inte, men nu ska jag kämpa med mitt beroende... Det ska gå, jag ska bli cola-fri! 

Cola Idag; 50cl

Kommentarer
Postat av: JB

jobba låter inte så skoj. inte om det är helg i alla fall.



pling plong taxi kan vara polispolis till fyllecellen eller ambulans in till akuten

2008-08-07 @ 15:00:53
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0