OS! Fy fan!

Häromdagen när Emma Johansson fick en silvermedalj i Cykel stod jag på jobbet och skrattade och hejade tillsammans med Emma (som var superexpert på cyckel). Jag blev sjukt fascinerad av alla små taktiksaker som cyklisterna och dess medryttare håller på med, och det var spännande. När Emma Johansson gick in i mål grät jag nästan av lycka (jag är lite blödig i sportsammanhang...) och jag blev jätte glad! Ett par dagar senare var jag tvungen att gå ifrån tvn när Gustav Larsson cyklade sig mot en medalj,  och när jag fick reda på att han fick ett silver var jag superglad! Jag blir alltid lika lycklig när det går bra för Lille-Puttlandet Sverige! 

Min ide om att dissa os blev inte av, eftersom det är för jävla spännande. Men jag är också skitförbannad!

Jag är ju själv gammal tävlingsryttare (helt plötsligt blev jag 20 år äldre än vad jag egentligen är...), men jag har aldrig gillat Dressyr eftersom det är en bedömningssport. Visst har man domare i hoppning, men ett riv/stop blir alltid fyra fel - oavsett. Därför gillar jag inte när man får läsa i Aftonbladet "Dommartabbe fällde det Svenska Dressylaget". Jag menar seriöst..? nu var det i och för sig så att en stol som ramlade, men dressyrdomare borde fan veta bättre! På Os borde man se till att man inte gör så. Jag tycker hon borde fått en omstart, för en sådan tabbe kan ju förstöra för den mest rutinerade hästen och ryttaren.  Kom igen, domaren? 

Jag gillar ju inte bedömningssporter, men har aldrig riktigt sett på brottning som en bedömningssport. Men nu. Igen, kom igen domaren? Ari Abrahamian blev bortdömd i en semifinal mot Italienaren Andrea Minguzzi, efter något som var osjyst. Jag är ju inte intresserad av brottning (jag gillar OS-medaljer...) och kunde inte själv se något, men jag tror inte att Sveriges Olympiska Kommitté hade lämnat in en protest om de inte tyckt så... 
Usch, va arg jag blev. Helt rätt av Ari att protestera genom att kasta bronset i marken... Usch... 

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/os2008/article3100361.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0