Lisas på Bornholm

Okej, det har gått ett tag sedan jag skrev, har haft mycket att göra. ;D 

I måndags stängde vi Lisas Sjökrog och åkte till Bornholm för att "teambilda", eg personalfest. Vi åkte ner på Niklas båt Sunseekern Ambiente. Dit resan tog drygt tre timmar, och med sällskap av ett par backar och resten av personalstyrkan hade vi as roligt (förutom att jag blev lite sjösjuk, men det kan ha varit alkoholen med). Vi kom fram till Bornholm typ vid två tiden gick jag, Anna och Paula upp på "stan" och fikade med Winerbröd och te. Sedan åt Paula en glass med Guff, som är super slisktigt.. det är socker i någon smetig form, helt vidrigt. Vi gick även förbi Netto och handlade till oss lite "göra iordnning oss godis". Jag var även tvungen att handla en deo och en tandborste eftersom jag tror att packa lätt, innebär att man ska glömma mycket... hm.. 

Vi åt sedan en middag i solnedgången på vårt hotell, Hotell Griffen. Det var jätte god mat (vilket Sebbe passade på att säga till kockarna), och vi hade trevlig underhållning med lite Elvis, Hakunna Mattatta och en kärleksballad där jag blev ofrivilligt inblandad (Sebbe; jag vet inte vad Vidar skulle säga, så vi säger inget, Okej?)... därefter skulle Disk(o)Kalle förvandla en irländsk pub till ett disko, och det var svårare än man kan tro (Roxette blir inte riktigt disko...)

Runt ett gick vi hem, eftersom det inte är så mycket fest på måndagar på Bornholm. Vi sov gott, Anna, jag och Paula, och klockan nio avnjöt vi en lunch på hotellet. 

Efter mycket om och men var vi på väg klockan halv 1 när NIklas hämtat båten i fiskehamnen och kört den till gästhamnen där vi väntade. Tråkigt nog kunde man bara köpa diesel där, så vi var tvungna att åka från Ronne till Tejn för att handla Bensin. Det gjorde vi och där blev jag stucken av ett bi! jävla bi! jag är i skrivande stund fortfarande svullen och röd.. :( Behu... 

Men, om det inte var nog. När vi lämnat Tejn så tog det oss en timme, sen fick vi motorhaveri. Yes. Låter spännande, men det var det inte. Det betydde att vi var tvungna att puttra fram i 6 knop... Vid 22.10 var vi hemma, efter en båttur av sjösjuka (Anna), Poker (Malin vs Mattias) och sömn (alla andra). 

När jag kom hem så gick jag och la mig bums. Då kunde jag fortfarande höra motorn låta, och sängen gungade... Helt sjukt! Det var skönt att sova i en riktig säng.. :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0