Fest och mys med Hedda (+den sjuka jaktkatten)

Idag jobbade jag, sjukt jobbigt, men jag överlever alltid. När klockan var två (och jag jobbade till 4) så fick jag ett sms från min vän Hedvig -som frågade om jag skulle till vår gemensamma vän Josefines 18 års fest. Ja, sa jag och mitt i smsandet kom jag på att jag inte köpt en present, så när jag slutade kontaktade jag Hedvig för att lösa våran presentlösa situation. Vi tänkte lösa det med det fantasilösa presentkortet, men vid 16.00 stängde alla affärer, så vi fick lösa det genom att åka till Maxi. Men innan Maxi åkte vi till Max. 

Väl på Max hade jag problem med att välja mat, men snart kom jag fram till att jag ville ha ett Nuggetsmål. Sen kommer Hedvig på att nu måste jag välja dipsås, vilket är sjukt svårt eftersom det finns så många olika. 
Jag: Vilken dip är god då? 
Hedvig; Smält Cheddar
Jag: Oh gott. Vad heter den?
Hedvig; (tyst en stund) Smält Cheddar... 
Jag inser hur korkad jag lät och det förstörde verkligen min image som en smart blondin, så jag kommer nog få jobba lite på det.... Fan med... sedan med tanke på mitt Colaberoende, blev det inte bättre av att jag klunkade 60cl cola på Max... Rapporten kommer sen.

Vi åkte till Maxi för att lösa vårt problem. Där pysslade vi till det och köpte lite spa saker som vi stoppade i en grön låda. Vi köpte även en gul gummianka med grön mössa (eftersom grön var temat). Vi blev rätt nöjda med det som blev eftersom Josse är så sjukt tacksam för allt. Vi visste även att hon skulle älska ankan, för nu behöver hon ju inte bada ensam.. (det går dessutom att kyssa den eftersom den har öppen mun..) Vi åkte till Josse och självklart blev hon överlycklig för presenten, mitt och hedvigs dåliga samvete över att vi köpt vår väns 18 års present på maxi försvann. Presenten var lyckad och vi är lyckade som kompisar! 

Sedan efter ett tag åkte vi hem, jag var inte på party mood och Hedvig är ju liten, så vi drog till BiljardCafeet och köpte godis. Sen drog vi hem och såg på Juno - typ världens bästa musik... 

När vi kom hem, ah ni kommer inte tro era ögon. Jag har ju en monster Katt som heter Sune, en svart gatukorsning med decimeterlång päls. Han är även megafet med sina 8 kg, och rör sig sällan i onödan. När vi kom innanför dörren frågade Hedvig mig vad Sune åt på... inte vet jag, svarade jag och vad åt han på, jo en satans fågel!

Detta kanske inte är så coolt, men han lyckas fånga den som innekatt. På femte våningen. Med endast en fransk balkong som väg till friheten ute! Är det någon som fattar det!? Det finns bildbevis, men jag fattar ingenting...! 



sune&fågeln

sune&fågeln

sune&fågeln

Jag fattar ingenting! 

Kommentarer
Postat av: Mickaela

Ja, katter är bra smarta ibland och dem får en verkligen att fundera hur f*n dem tar sig åt att göra vissa saker ;-)

Riktigt rolig blogg har du, mycket text att läsa som är lite små intressant :-)

2008-08-11 @ 11:15:09
URL: http://irondiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0